Search
Close this search box.

ليفت پستان (ماستوپكسي)

پستان هاي شما گاها در طي زمان تغيير نموده و شكل و سفتي جواني خودشان را از دست مي دهند. حاملگي، شيردهي، كاهش و افزايش وزن، پيري و جاذبه مي توانند باعث شوند تا پستان ها نرم و آویزان شوند. زنانی که در رابطه با شکل, حجم و/یا سفتی پستان های خود شاد نمی باشند, می توانند جراحي ليفت پستان كه به آن ماستوپكسي گفته مي شود را در نظر بگيرند. ماستوپكسي توسط برداشتن پوست اضافي و سفت نمودن بافت اطراف جهت شكل دهي و حمايت از پستان جديد باعث بالا رفتن و سفت شدن پستانها مي شود. گاهي اوقات ليفت پستان با جراحي بزرگ نمودن پستان توام مي شود تا باعث افزايش سفتي و سايز پستانها بشود.

آيا من كانديد يك ليفت پستان (ماستوپکسی) مي باشم؟

ليفت پستان يك جراحي به شدت اختصاصي مي باشد كه از طريق انواعي از طرح هاي برش و تكنيك ها انجام مي شود تا پوست اضافي را برداشته و نيپل و آرئول (پوست پيگمانته اطراف نيپل) را جا به جا مي نمايد. بيماران با پستانهاي كوچك تر و حداقل آويزان بودن ممكن است براي يك جراحي ماستوپكسي كانديد شوند كه دربرگيرنده برش هاي كوچكتري نسبت به ليفتهاي استاندارد پستان مي باشد. در حاليكه تنوعات بسياري در عمل جراحي وجود دارد، مشاوره با يك فوق تخصص جراحي پلاستيك يك روش عالي براي مشخص نمودن طرح درماني مختص شما مي باشد.

چگونه من براي يك ليفت پستان (ماستوپكسي) آماده شوم؟

براي كمك به آماده سازي براي يك ماستوپكسي، جراحان فوق تخصص پلاستیک يك ماموگرام پايه اي در قبل از عمل جراحي زیبایی و يك معاينه ديگر ماموگرام در چند ماه بعد از جراحي براي كمك به شناسايي تغييرات بعد از عمل جراحي در بافت پستان شما، درخواست مي نمايند.

اگر شما سيگاري مي باشيد بايستي به مدت كافي در قبل از عمل جراحي سيگار را ترك نماييد. شما بايستي از مصرف آسپيرين و داروهاي ضد التهابي كه باعث افزايش خطر خونريزي مي شوند در قبل از عمل جراحي اجتناب نماييد.جراح فوق تخصص پلاستيك شما، دستورات لازمه قبل از عمل جراحي را براي شما بيان مي نمايد.

چگونه يك ليفت پستان (ماستوپكسي) انجام مي شود؟

جراحي ليفت پستان به صورت يك عمل جراحي سر پايي تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود و به طور معمول 2-1/5 ساعت طول مي كشد.
عمل جراحي را مي توان توسط انواعي از طرح هاي برش و تكنيكها انجام داد. جراح فوق تخصص پلاستيك بر پايه موارد زير تكنيك مناسب براي شما تعيين مي نمايد:

  • اندازه و شكل پستان
  • اندازه و محل آرئول(منطقه پوستي تيره در اطراف نوك سينه)
  • درجه آويزان بودن پستان
  • كيفيت و الاستيسیتي پوست و همينطور ميزان پوست اضافي. تمامي انواع ليفتهاي پستان نيازمند برشي براي برداشتن پوست اضافي است به طوريكه پوست باقيمانده را بتوان reposition نمود. انواع مختلفي از تكنيكهاي جراحي در دسترس مي باشند كه در رابطه با انسيزيون داده شده و عمل جراحي مورد استفاده براي ليفت پوست متفاوت مي باشند.
  • جراحي استاندارد ليفت پستان از يك برش سوراخ كليد استفاده مي نمايد كه از قاعده پستان در چين پستان شروع شده و به سمت بالا در اطراف آرئول گسترش مي يابد و يك شكل anchor ايجاد مي نمايد. اين بيشتر از همه براي افتادگي هاي وسيع استفاده مي شود و باعث اسكار قابل رويتي مي شود.
  • ماستوپكسي Doughnut: كه به آن ليفت Benelli يا ليفت پري آرئولار گفته مي شود نسبت به عمل جراحي ليفت پستان anchor كمتر تهاجمي مي باشد چرا كه برش محدود به يك دايره در اطراف آرئول می باشد.یک قطعه از پوست در اطراف آرئول برداشته مي شود و پوست اطراف مجددا وصل شده تا يك ظاهر ليفت شده با حداقل اسكار ايجاد نمايد.
  • ماستوپكسي ورتيكال كه يك عمل جراحي است كه منجر به يك برش در اطراف آرئول و سپس به صورت ورتيكالي به سمت پايين پستان مي شود. اين از برش افقي در زير پستان كه در يك ليفت استاندارد پستان ديده مي شود اجتناب مي نمايد

براي بهترين نتايج، فوق تخصص جراحي پلاستيك گاها توام نمودن بزرگ کردن پستان با ليفت پستان (ماستوپكسي) در زمانيكه از دست رفتن قابل توجه حجم وجود دارد را توصيه مي نمايند. هر دو عمل جراحي عموما در يك زمان انجام ميشود، اگر چه براي يك نتيجه ايده آل ممكن است جراحي باز بيني مورد نياز باشد.

چه نتايجي را من می توانم انتظار داشته باشم؟

اگر چه نتايج متعاقب ليفت پستان شما بلافاصله قابل رويت است، شكل و پوزيشن پستان در طي چند ماه بعد تغيير مينمايد. خطوط برش دائمي مي باشنداما به مرورزمان كمرنگ مي شوند. در حاليكه نتايج جراحي شما طولاني مدت مي باشد، با گذشت زمان پستان هاي شما به دليل بالا رفتن سن و جاذبه به تغيير يافتن ادامه مي دهند. شما از طريق حفظ وزن خود و داشتن يك سبك زندگي سالم مي توانيد از نتايج ماستوپكسي خود حفاظت به عمل آوريد. براي اطمينان از بهترين نتايج طولاني مدت، تداوم مشاوره با جراح فوق تخصص پلاستیک خود، بسيار مهم مي باشد.

چه مسائلي در ريكاوري مطرح مي باشد؟

جراحي ليفت پستان معمولا به صورت سرپايي انجام مي شود. در چنين مواردي حتما بايستي فردي همراه شما باشد تا بعد از جراحي, شما را به منزل برده و شب اول بعد از جراحي همراه و در كنار شما باشد. متعاقب جراحي، پستان هاي شما براي 2-1 هفته دچار خونمردگي، تورم و درد مي باشد لازم است كه شما براي اولين هفته بعد از عمل جراحي از كرست خاصي استفاده نماييد و متعاقب آن از كرست هاي حمايتي براي چند هفته متعاقب جراحي استفاده نماييد. تورم بعد از عمل جراحي با گذشت زمان فروكش مي نمايد وخطوط برش كم رنگ مي شوند. ممكن است شما درجاتي از، از دست رفتن حس در نيپل ها و پستانهاي خود متعاقب جراحي ماستوپكسي تجربه نماييد ولي حس به تدريج طی هفته ها يا ماه ها باز مي گردد. با اين حال تعدادي از بيماران بي حسي را تا يك سال تجربه مي نمايند و در موارد نادر از دست رفتن حس مي تواند دائمي باشد.

آيا با ليفت پستان ايمن است؟

تمامي اعمال جراحي دربرگيرنده درجاتي از خطر مي باشند. اگر چه نادر است. خطرات همراه با يك ليفت پستان شامل:

  • خونريزي
  • عفونت
  • پوزيشن نامتقارن نيپل ها
  • از دست رفتن دائمي حس در نيپل ها يا پستان ها
  • مشكلاتي در رابطه با ترميم زخم.

برش های جراحي ليفت پستان باعث بر جا گذاشتن اسكار مي شود، اما اين ها با گذشت زمان كمرنگ مي شوند و حداكثر اين كمرنگ شدن در عرض يكسال به وقوع مي پيوندد. محل برش ها شامل يك برش در اطراف نيپل ها، برش عمودي رو به پايين و گاهي اوقات افقي در چين پستاني مي باشند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *