Search
Close this search box.

ليفت پيشاني / ابرو

ليفت پيشاني( كه همچنين عنوان يك ليفت ابرونیز به آن اطلاق مي شود ) باعث به حداقل رسيدن چين هايي مي شود كه در عرض پيشاني يا در بالا بر روي پل بيني ايجاد مي شوند، بهبود خطوط اخم و جاي گيري مجدد ابروهاي پايين افتاده, مي شود. همچنين ممكن است يك ليفت پيشاني با جراحي پلك به تنهايي، (بلفاروپلاستي) توام شود. اما بر خلاف جراحي پلک به تنهايي، يك ليفت پيشاني ارائه كننده يك ظاهر به مراتب صاف تر و در حال استراحت بالاي صورت و چشم ها، مي باشد. جراح فوق تخصص پلاستيك ارائه كننده انواع مختلف اعمال جراحي ليفت پيشاني مي باشد كه شامل رويكردهاي با حداقل تهاجم مي باشند كه باعث مخفي شدن برش ها و به حداقل رساندن اسكارهاي قابل رويت مي شود.

آيا من كانديد يك ليفت پيشاني/ ابرو مي باشم؟

ليفت پيشاني يك عمل جراحي به شدت اختصاصي مي باشد، كانديداهاي خوب براي جوان سازي پيشاني شامل:

  • افراد سالم كه داراي شرايط وضعيت هاي باليني كه مي تواند باعث مختل شدن ترميم يا افزايش خطر جراحي بشود، نباشند
  • افراد با اهداف اختصاصي اما واقع بينانه در ذهن براي بهبود بخشيدن به ظاهرشان

چگونه من براي يك ليفت پيشاني/ ابرو آماده شوم؟

آماده سازي شما براي ليفت پيشاني مي تواند شامل:

  • تستهاي آزمايشگاهي يا يك ارزيابي باليني
  • مصرف داروهاي خاصي يا تنظيم داروهاي مصرفي
  • توقف مناسب سيگار در قبل از جراحي
  • اجتناب از آسپيرين، داروهاي ضد التهابي و مكمل هاي گياهي به دليل افزايش خطر خونريزي مي باشد

چگونه يك ليفت پيشاني/ ابرو انجام مي شود؟

ليفت پيشاني را مي توان به روش هاي مختلفي انجام داد. روش مرسوم باز شامل ايجاد يك برش ممتد كه از گوش شروع شده و در امتداد خط رويش مو به سمت مقابل مي رود. برش معمولا در پشت خط رويش مو داده مي شود تا اسكار حاصله را مخفي نمايد.

جراحان فوق تخصص پلاستيك اعمال جراحي نوآورانه ليفت پيشاني را پيشنهاد مي نمايند كه شامل استفاده از برش هاي كوچكتر و تكنولوژي اندوسكوپيك براي بلند نمودن ابروها و كاهش خطوط اخم مي باشد.

با روش اندوسكوپيك، به جاي ايجاد يك برش بلند، جراح شما از 5-3 برش كوتاهتر در ناحيه سر,جاييكه اندوسكوپ(وسيله دوربين دارشبيه قلم) به درون يكي از برش ها وارد مي شود، استفاده مي نمايد. اين به جراح اجازه مي دهد تا بافت ها و عضلات را بر روي يك صفحه تلويزيون ببيند.

جراح فوق تخصص پلاستيك شما از ديگر وسايل اندوسكوپيك كه از طريق يك برش ديگر وارد شده اند، استفاده مي نمايد تا پوست پيشاني را ليفت نموده و عضلات و بافتهاي زيرين را براي ايجاد يك ظاهر به مراتب جوانتر بردارد يا تغيير دهد.

همچنين ممكن است يك عمل جراحي ليفت پيشاني با يك ليفت صورت يا ديگر جراحي هاي زيبايي صورت توام شود.

انواع مختلف عمل جراحي ليفت پيشاني/ ليفت ابرو چه مي باشند؟

رويكردهاي ليفت پيشاني ارائه شونده شامل:

  1. ليفت ابروي باز(ليفت ابروي كرونال و ليفت ابروي خط رويش مو)، كه شامل يك برش ممتد است كه در سطح گوشهاي شما شروع مي شود و در اطراف خط رويش مو طي مسير مي نمايد.
  2. ليفت اندوسكوپيك: اين يك جراحي با حداقل تهاجم است كه از برش هاي كوچك در سر استفاده مي نمايد. يك اندوسكوپ (يك دوربين كوچك در انتهاي يك لوله نازك) به درون يكي از اين برش ها وارد شده و جراح بافت ها در عمق پوست را از طريق مانيتور تلويزيون رويت مي نمايد. يك وسيله ديگري از طريق برش جداگانه وارد شده تا تغييرات لازمه صورت پذيرد . از يك تعدادي از تكنيك ها براي نگه داشتن بافت در يك وضعيت بالا قرار گرفته استفاده مي شود اين رويكرد منجر به اسكار حداقل شده و مي تواند باعث كوتاه شدن زمان ريكاوري بشود.
  3. ثابت نمودن ابرو(Brow Pexy) ، كه وضعيت ابرو را از طريق يك برش در پلك تنظيم مي نمايد
  4. ليفت مستقيم ابرو كه با يك برش در بالاي خط موي ابرو يا در چروك هاي پيشاني، ابرو را سر جايش بالا مي برد( اين رويكرد معمولا براي مردان سالمند نگه داشته مي شود)

چه نتايجي را من مي توانم انتظار داشته باشم؟

نتايج نهايي جراحي ليفت پيشاني شما در عرض چندين هفته نمايان خواهد شد. در حاليكه يك ليفت پيشاني باعث توقف روند پيري شما نمي شود، عمل جراحي به طور تيپيك بسيار با دوام است.

اثرات عمل جراحي مي تواند براي ساليان زيادي تا حتي مادام العمري باشد، اما در تعدادي از بيماران لازم است تا عمل جراحي تكرار شود.

مراقبت هاي بعد از عمل جراحي همراه با محافظت مادام العمري در مقابل نور خورشيد براي حفظ و نگهداري نتايج شما بسيار مهم مي باشد.

چه مسائلي در ريكاوري مطرح مي باشد؟

ريكاوري متعاقب يك ليفت پيشاني / ليفت ابرو زمان بر است و مهم است كه شما در اين زمينه صبر و حوصله داشته باشيد.

جراح شما يك كمپرس سرد را براي 48 ساعت متعاقب جراحي توصيه مي نمايد و در همين حال در حالت استراحت بايستي سر شما در بالاتر از بستر قرار گيرد.

بخيه ها تقريبا يك هفته بعد از عمل جراحي برداشته مي شوند. اكثر بيماران در عرض 2 هفته به طور كامل بهبود مي يابند و به زندگي روتين خودشان برمي گردند.

آيا ليفت پيشاني/ ابرو ایمن مي باشد؟

تمامي اعمال جراحي داراي درجاتي از خطر مي باشند. عوارض احتمالي متعاقب يك ليفت پيشاني/ ليفت ابرو شامل:

  • بي حسي موقتي يا خارش پيشاني
  • ميزان اندك از دست رفتن مو در منطقه برش
  • خونريزي در زير پوست پيشاني
  • تورم طول كشيده
  • آسيب به عصبي كه باعث بالا بردن ابرو مي شود(نادر)
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *